Retur og bytte
For å returnere eller bytte en vare, vennligst registrer det online via denne lenken:
Ved å registrere din retur eller bytte online blir vår kundeservice og lagerpersonell informert om at pakken din er på vei tilbake. Dette betraktes også som din tydelige melding om at du ønsker å benytte deg av din angrerett. Du må fortsatt bruke den vedlagte returetiketten og levere inn pakken på posten som vanlig.
Slik oppretter du en retur eller bytte:
- Klikk på lenken: I SAY returportal og oppgi ditt ordrenummer og din e-postadresse.
- Velg varene du ønsker å returnere eller bytte, og velg en grunn.
- Hvis du ønsker å bytte en vare, kan du gjøre det til en annen størrelse. Hvis du ikke ønsker å bytte, kan du bare klikke på "Ellers takk."
- Du har nå registrert din retur eller bytte. Du vil motta en e-post med ytterligere informasjon.
- Legg ved følgeseddelen i pakken din og lever den inn på nærmeste Bring postkontor. Ikke glem å be om en kvittering for returen. Det er din sikkerhet for at vi skal kunne spore pakken.
I pakken er det inkludert et toll-dokument, som tollmyndighetene krever ved retur av forsendelser fra Norge til Danmark. Det er ditt ansvar som avsender å fylle ut og sende tollpapirene. Toll-dokumentet må fylles ut og leveres separat fra returpakken. Det skal ikke festes til posen, men bare leveres sammen med returpakken.
Ved bytte:
Når vi har mottatt din registrering i returportalen, sender vi den ønskede størrelsen til deg. Du trenger ikke gjøre noe annet enn å registrere byttet.
Vær oppmerksom på at vi trekker fra et mindre beløp på 150 kr ved vanlig retur hvis du bruker den vedlagte returetiketten. Hvis du ønsker å bytte til en annen størrelse, kan du imidlertid bruke den vedlagte returetiketten kostnadsfritt. Bytte gjelder kun til en annen størrelse, ikke til en annen farge eller modell.
Tilbakebetaling
Når vi mottar returpakken din, kontrollerer vi varene, og deretter får du tilbake det betalte beløpet, minus eventuell returfraktavgift. Beløpet overføres alltid til betalingskortet som ble brukt ved kjøpet.
Vi behandler returpakker hver mandag og onsdag. Vær oppmerksom på at det normalt kan ta opptil 14 dager fra du sender tilbake en pakke til vi og vårt lager har behandlet returen.
Vær også oppmerksom på at det kan være vanskelig å si nøyaktig hvor lang tid det tar før du mottar din tilbakebetaling. Dette avhenger av din bank og kan variere fra bank til bank. Det kan ta opptil 30 bankdager før banken din frigir beløpet. Hvis det uventet skulle ta lengre tid, vennligst kontakt oss på care@isay.dk.
Du er velkommen til å velge en annen fraktmetode enn vår returetikett, men dette skjer på egen bekostning og risiko, siden vi ikke kan forsikre pakken.
Når du handler online på www.isayshop.no, har du 14 dagers angrerett, hvor du kan informere oss om at du angrer på kjøpet og deretter returnere varen/varene til oss. Din angrerett starter fra den datoen du mottok bestillingen.
Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til neste virkedag. Ved bestilling av flere varer i en ordre som leveres separat, eller et produkt som leveres i flere omganger, starter perioden ved mottak av det siste produktet.
Det er kundens ansvar å sørge for at varene er forsvarlig pakket. Du har ansvaret for pakken/varene til vi mottar dem. Behold derfor postkvitteringen og sporingsnummeret ditt. Vennligst returner varen ubrukt og i samme tilstand som ved mottak. Vi forbeholder oss retten til å avslå en vare hvis emballasjen er skadet eller på annen måte ikke kan selges videre. All originalemballasje, prislapper, hangtags etc. må returneres sammen med produktet uten at de er blitt manipulert.
VIKTIG
Hvis produktet er skadet eller på annen måte ikke kan selges videre, kan du miste hele eller deler av kjøpesummen hvis:
- Du har brukt varene.
- De har blitt skadet mens du var ansvarlig for dem.
- Du har håndtert varene feil, slik at vi ikke lenger kan fastslå varenes art, egenskaper og hvordan de fungerer.
- Du ikke har fulgt begrensningene for angreretten på grunn av forsegling, produkttype osv.
Angrerett for brukte varer
Det er en angrerett på 14 dager for varer som du har brukt. Hvis varen har blitt brukt, kan den fortsatt returneres under angreretten. Som forbruker har du kun rett til å undersøke varen, altså prøve kjøpet ditt som i en fysisk butikk. Etter mottakelsen kan du kun håndtere varene på en måte som gjør det mulig å fastslå deres art, egenskaper og hvordan de fungerer. Hvis varen har blitt brukt, kan du kun få tilbake en del av eller ingenting av kjøpesummen. Det er forbrukeren som skal betale for eventuell verdireduksjon. Verdien fastsettes ut fra hva vi kan få for varen ved et videresalg.
Kjøp hos forhandlere
Det er ikke mulig å returnere eller reklamere en I SAY-produkt som er kjøpt hos en forhandler. Vi tror på at våre forhandlere kjenner til vårt høye servicenivå og våre klær. Hvis varen din er kjøpt i en fysisk butikk, er det de som har ansvar for å hjelpe til med en løsning, og vi kan derfor ikke tilby noe i en slik sak.