Retur

Hvis du ønsker å returnere en vare, ber vi deg om å registrere din retur online via følgende lenke:

I SAY returportal

Ved å registrere din retur vil vårt kundeserviceteam og lagerpersonell bli informert om at pakken din er på vei tilbake. Dette vil også anses som din tydelige erklæring om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Du trenger bare å bruke den vedlagte returlappen og levere pakken på postkontoret som vanlig.

Slik registrerer du en retur:

  1. Klikk på lenken: I SAY returportal
  2. Velg varene du ønsker å returnere, og velg en årsak.
  3. Nå har du registrert returen din. Du vil motta en e-post med ytterligere informasjon.
  4. I pakken er det inkludert et toll-dokument, som tollmyndighetene krever ved retur av forsendelser fra Norge til Danmark. Det er ditt ansvar som avsender å fylle ut og sende tollpapirene. Toll-dokumentet må fylles ut og leveres separat fra returpakken. Det skal ikke festes til posen, men bare leveres sammen med returpakken.
  5. Legg ved følgeseddelen i pakken din og lever den på nærmeste Bring-postkontor. Ikke glem å be om en kvittering for returen. Dette er din sikkerhet for at vi kan spore pakken.

Vær oppmerksom på at vi trekker et lite gebyr på 150,- ved bruk av den vedlagte returlappen. Du kan velge en annen fraktmetode enn vår returlapp, men dette vil være for din egen regning og risiko, da vi ikke kan forsikre pakken.

Når du handler på nettstedet vårt www.isayshop.no, har du en angrefrist på 14 dager, hvor du kan informere oss om at du ønsker å angre kjøpet og deretter returnere varen(e) til oss. Angrefristen starter fra datoen du mottok bestillingen din.

Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til neste virkedag. Hvis det er flere varer bestilt i én ordre som leveres separat, eller et produkt som kommer i flere partier, løper perioden fra mottakelsen av det siste produktet.

Det er kundens ansvar å forsvarlig pakke inn varene. Du har ansvaret for pakken/varene inntil vi mottar den. Behold derfor kvitteringen din og sporingsnummeret. Vennligst returner varen ubrukt i samme stand som da du mottok den. Vi forbeholder oss retten til å avvise en vare hvis emballasjen er skadet eller på annen måte ikke kan selges videre. All original emballasje, prislapper, hengeetiketter osv. må returneres sammen med produktet, uten å ha blitt manipulert med.

 

Bytte

Hvis du ønsker å bytte til en annen størrelse eller farge, kan du legge inn en ny ordre via vår nettbutikk www.isayshop.no. Vi kan dessverre ikke tilby bytte av varer, da vårt lagersystem ikke kan håndtere dette. Du kan alltid kontakte oss hvis du ønsker veiledning om byttemuligheter.

Hvis du har brukt en rabattkode i forbindelse med kjøpet, vil vi sørge for at rabatten også gjelder for byttet ditt (gjelder bare ved bytte til annen størrelse eller farge). Alt du trenger å gjøre er å kontakte oss på care@isay.dk.

 

Refusjon

Når vi mottar returpakken din, sjekker vi varene, og deretter vil du få tilbakebetalt beløpet minus eventuelle returfraktgebyrer. Beløpet overføres alltid til samme betalingskort som ble brukt ved kjøpet.

Vi håndterer returpakker hver mandag og onsdag. Vær oppmerksom på at det vanligvis kan ta opptil 14 dager fra du sender en pakke i retur til vi og vårt lager har håndtert returpakken.

Vær oppmerksom på at det kan være vanskelig å si nøyaktig hvor lang tid det vil ta før du mottar tilbakebetalingen din. Dette kan avhenge av kundens bank, og det varierer fra bank til bank. Det kan ta opptil 30 bankdager før kundens bank frigir beløpet. Hvis det skulle ta lengre tid enn forventet, ber vi deg vennligst kontakte oss på care@isay.dk.

 

VIKTIG

Hvis produktet er skadet eller på annen måte ikke kan selges videre, kan du miste hele eller deler av kjøpesummen.

  • Du har faktisk tatt varene i bruk.
  • Det er blitt skadet mens du hadde ansvaret for det.
  • Du har håndtert varen feil, slik at vi ikke lenger kan fastslå varens art, egenskaper og hvordan varen fungerer.
  • Du har ikke fulgt begrensningene for angreretten som følge av forsegling, produkttype osv.

 

Angrefrist for brukte varer

Det er 14 dagers angrerett for varer som du har tatt i bruk. Hvis varen er blitt brukt, kan den fremdeles returneres innenfor angreretten. Som forbruker skal du i prinsippet kun ta varen i øyesyn, det vil si prøve ditt kjøp som i en fysisk butikk. Etter mottakelsen kan du kun håndtere varene på en måte som gjør at du kan fastslå varenes art, egenskaper og hvordan varen fungerer. Er varen brukt, kan du kun få tilbake en del eller ingen av kjøpesummen. Det er forbrukeren som må betale for eventuell verdiforringelse. Verdien fastsettes etter hva vi kan få for varen ved et videre salg.

Kjøp hos forhandler

Det er ikke mulig å returnere eller reklamere på en I SAY-vare kjøpt hos en forhandler. Vi tror på at våre forhandlere kjenner vår høye servicenivå og våre klær. Hvis varen din er kjøpt i en fysisk butikk, er det dem som er ansvarlige for å hjelpe deg med en løsning, og vi kan derfor ikke tilby noe i slike tilfeller.

Handlevogn

Du trenger bare 999 kr for gratis frakt!
Gratis frakt gjelder kun for levering til Norge til Bring pakkebutikker.