Vilkår og betingelser

1.  Generell informasjon

www.isayshop.no eies og drives av I SAY A/S.

E-post: care@isay.dk

Adresse: Knudlundvej 3, 8653 Them, Danmark.

Telefon: +45 30 53 42 73

CVR: 29 01 17 53

(hereetter referert til som "I SAY" eller "www.isayshop.no")

Når et kjøp gjøres på www.isayshop.no,  aksepteres følgende vilkår og betingelser.

 

2. Plassering av en bestilling

www.isayshop.no har vi åpent 24 timer i døgnet, syv dager i uken, og du kan nesten alltid gjøre et kjøp på nettbutikken vår. Det kan imidlertid skje at vi stenger butikken for vedlikehold. Du kan bare gjøre nettkjøp når butikken er åpen og tilgjengelig.

Aldersgrensen for å gjøre et kjøp på www.isayshop.no er 18 år, og det må være knyttet et gyldig betalingskort til kjøpet som vi aksepterer. Dersom du er under 18 år, kan kjøpet gjennomføres med tillatelse fra en forelder eller verge.

Basert på det ovenstående, fraskriver I SAY A/S seg ethvert ansvar hvis et kjøp gjennomføres på www.isayshop.no av en person under 18 år uten tillatelse fra en forelder eller verge.

Når en bestilling plasseres på www.isayshop.no, sendes grunnleggende data, inkludert navn, fakturaadresse, leveringsadresse, e-postadresse og telefonnummer. I SAY A/S lagrer disse opplysningene i samsvar med vår personvernpolicy.

Umiddelbart etter at en bestilling er lagt inn, mottas en ordrebekreftelse. Dette markerer inngåelsen av en bindende kjøpsavtale med oss. Når bestillingen er akseptert, vil en leveringsbekreftelse bli sendt til den angitte e-postadressen. Vennligst sjekk søppelpostmappen eller uønsket e-post for å sikre at du mottar e-postene med ordrebekreftelse og leveringsbekreftelse.

I SAY er ikke forpliktet til å levere varer som er utsolgt på lager.

 

3. Priser og betaling

Vi aksepterer følgende betalingsmetoder:

  • Visa/Visa Electron
  • Mastercard 

Du kan alltid være helt trygg når du handler hos I SAY. Eventuelle kortgebyrer som er knyttet til kjøpet, dekker vi. Vi trekker først pengene når varene er sendt. Alle priser hos I SAY inkluderer norsk moms på 25%. Prisene er oppgitt uten frakt. De totale prisene, inkludert leveringskostnader, vil bli oppgitt før den endelige ordrebekreftelsen. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene våre uten varsel på grunn av økende kostnader eller generelle prisendringer i detaljhandelen. Alle kjøpsavtaler, ordrebekreftelser osv. inngås på norsk, og betalingen skjer også i norske kroner (NOK).

 

4. Levering

Hos I SAY streber vi alltid etter å levere bestillingen din innen 2-5 virkedager i samarbeid med Bring. I travle perioder kan lengre leveringstider forekomme. Vi pakker og sender ut bestillinger hver ukedag. Ukedager defineres som mandag til fredag, med unntak av helligdager.

Du kan velge mellom følgende leveringsmetoder:

  • Bring pakkebutikk
  • Bring hjemmelevering

Du velger fraktalternativet selv når du legger inn bestillingen. Når bestillingen din sendes fra vårt lager, vil du motta en e-post med en sporingslenke som du kan bruke til å spore pakken din. Hvis du er usikker på forsendelsen din eller den tar lang tid, hører vi gjerne fra deg slik at vi kan undersøke saken.

Det er ditt ansvar som kunde å oppgi korrekt leveringsadresse. Videre er det ditt ansvar å sørge for at det er synlig og riktig navn på adressen og postkassen, slik at pakken din kan leveres av Bring.

Skulle det skje at pakken returneres til I SAY av denne grunnen, vil det påløpe en behandlingsavgift på 150- for retur, mottak og håndtering på vårt lager. Dette betyr at bestillingen din behandles som en retur for kreditering, slik at du mottar pengene tilbake minus en håndteringsavgift på 150,-.

 

5. Returnering

Hvis du ønsker å returnere en vare, ber vi deg om å registrere din retur online via følgende lenke:

I SAY returportal

Ved å registrere din retur vil vårt kundeserviceteam og lagerpersonell bli informert om at pakken din er på vei tilbake. Dette vil også anses som din tydelige erklæring om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Du trenger bare å bruke den vedlagte returlappen og levere pakken på postkontoret som vanlig.

Slik registrerer du en retur:

  1. Klikk på lenken: I SAY returportal
  2. Velg varene du ønsker å returnere, og velg en årsak.
  3. Nå har du registrert returen din. Du vil motta en e-post med ytterligere informasjon.
  4. I pakken er det inkludert et toll-dokument, som tollmyndighetene krever ved retur av forsendelser fra Norge til Danmark. Det er ditt ansvar som avsender å fylle ut og sende tollpapirene. Toll-dokumentet må fylles ut og leveres separat fra returpakken. Det skal ikke festes til posen, men bare leveres sammen med returpakken.
  5. Legg ved følgeseddelen i pakken din og lever den på nærmeste Bring-postkontor. Ikke glem å be om en kvittering for returen. Dette er din sikkerhet for at vi kan spore pakken.

Vær oppmerksom på at vi trekker et lite gebyr på 150,- ved bruk av den vedlagte returlappen. Du kan velge en annen fraktmetode enn vår returlapp, men dette vil være for din egen regning og risiko, da vi ikke kan forsikre pakken.

Når du handler på nettstedet vårt www.isayshop.no, har du en angrefrist på 14 dager, hvor du kan informere oss om at du ønsker å angre kjøpet og deretter returnere varen(e) til oss. Angrefristen starter fra datoen du mottok bestillingen din.

Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til neste virkedag. Hvis det er flere varer bestilt i én ordre som leveres separat, eller et produkt som kommer i flere partier, løper perioden fra mottakelsen av det siste produktet.

Det er kundens ansvar å forsvarlig pakke inn varene. Du har ansvaret for pakken/varene inntil vi mottar den. Behold derfor kvitteringen din og sporingsnummeret. Vennligst returner varen ubrukt i samme stand som da du mottok den. Vi forbeholder oss retten til å avvise en vare hvis emballasjen er skadet eller på annen måte ikke kan selges videre. All original emballasje, prislapper, hengeetiketter osv. må returneres sammen med produktet, uten å ha blitt manipulert med. 

Refusjon

Når vi mottar returpakken din, sjekker vi varene, og deretter vil du få tilbakebetalt beløpet minus eventuelle returfraktgebyrer. Beløpet overføres alltid til samme betalingskort som ble brukt ved kjøpet.

Vi håndterer returpakker hver mandag og onsdag. Vær oppmerksom på at det vanligvis kan ta opptil 14 dager fra du sender en pakke i retur til vi og vårt lager har håndtert returpakken.

Vær oppmerksom på at det kan være vanskelig å si nøyaktig hvor lang tid det vil ta før du mottar tilbakebetalingen din. Dette kan avhenge av kundens bank, og det varierer fra bank til bank. Det kan ta opptil 30 bankdager før kundens bank frigir beløpet. Hvis det skulle ta lengre tid enn forventet, ber vi deg vennligst kontakte oss på care@isay.dk.

VIKTIG

Hvis produktet er skadet eller på annen måte ikke kan selges videre, kan du miste hele eller deler av kjøpesummen.

  • Du har faktisk tatt varene i bruk.
  • Det er blitt skadet mens du hadde ansvaret for det.
  • Du har håndtert varen feil, slik at vi ikke lenger kan fastslå varens art, egenskaper og hvordan varen fungerer.
  • Du har ikke fulgt begrensningene for angreretten som følge av forsegling, produkttype osv.

Angrefrist for brukte varer

Det er 14 dagers angrerett for varer som du har tatt i bruk. Hvis varen er blitt brukt, kan den fremdeles returneres innenfor angreretten. Som forbruker skal du i prinsippet kun ta varen i øyesyn, det vil si prøve ditt kjøp som i en fysisk butikk. Etter mottakelsen kan du kun håndtere varene på en måte som gjør at du kan fastslå varenes art, egenskaper og hvordan varen fungerer. Er varen brukt, kan du kun få tilbake en del eller ingen av kjøpesummen. Det er forbrukeren som må betale for eventuell verdiforringelse. Verdien fastsettes etter hva vi kan få for varen ved et videre salg.

Kjøp hos forhandler

Det er ikke mulig å returnere eller reklamere på en I SAY-vare kjøpt hos en forhandler. Vi tror på at våre forhandlere kjenner vår høye servicenivå og våre klær. Hvis varen din er kjøpt i en fysisk butikk, er det dem som er ansvarlige for å hjelpe deg med en løsning, og vi kan derfor ikke tilby noe i slike tilfeller.

 

6.  Ombytning av vare

Hvis du ønsker å bytte til en annen størrelse eller farge, kan du legge inn en ny ordre via vår nettbutikk www.isayshop.no. Vi kan dessverre ikke tilby bytte av varer, da vårt lagersystem ikke kan håndtere dette. Du kan alltid kontakte oss hvis du ønsker veiledning om byttemuligheter.

Hvis du har brukt en rabattkode i forbindelse med kjøpet, vil vi sørge for at rabatten også gjelder for byttet ditt (gjelder bare ved bytte til annen størrelse eller farge). Alt du trenger å gjøre er å kontakte oss på care@isay.dk.

 

7. Dokumentasjon på kjøps- og returskjema

Du må legge ved kopi av ordrebekreftelse, følgeseddel eller annen dokumentasjon for kjøpet. Når vi mottar varen, sjekker vi den og du vil få tilbakebetalt beløpet du betalte oss ved kjøp (ikke inkludert eventuelle fraktkostnader). Beløpet overføres alltid til samme betalingsmiddel som du betalte for kjøpet. Hvis du for eksempel har betalt med kort, vil kjøpesummen bli utbetalt til betalingskortet du brukte ved kjøpet.

 

8. Dine rettigheter som kunde (klage)

I følge dansk lovgivning er du som kunde omfattet av en lovfestet 2-års klagerett. Dersom du ønsker å annonsere et produkt, må det gjøres innen rimelig tid og senest innen to måneder.

Hvis reklamasjonen gjelder en defekt ved produktet, anbefaler vi å kontakte oss på care@isay.dk så snart feilen oppdages, for å redusere tiden som er involvert i reklamasjonen. Dersom vi vurderer at det er berettiget grunnlag for din klage, refunderer vi eventuelle kostnader du måtte pådra deg i forbindelse med å sende varen tilbake til oss. I tilfelle vi ikke kan danne et legitimt grunnlag for din klage, er fraktkostnadene for din egen regning.

Du er ansvarlig for pakken til vi har mottatt varen. Vi anbefaler derfor å sende varen sikkert, få med deg en kvittering for forsendelsen og lagre den, og om mulig få et track and trace-nummer.

Når du returnerer varen, vennligst oppgi så detaljert som mulig hva problemet er. Vennligst bruk vår returseddel. Det er ikke et krav, men det letter vår saksbehandling og minimerer saksbehandlingstiden for klagen.

I januar 2016 ble det vedtatt nytt lovverk i forhold til forbrukerklageloven. Ved klage eller annet hjelper vi alltid. I tilfelle partene ikke kan bli enige, viser vi til EU-kommisjonens nettsted - Online Dispute Resolution > http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

9. Ansvarsfraskrivelse

I SAY A/S tar forbehold om feil og mangler i nettsidens innhold, og fraskriver seg ansvar for utsolgte varer. Men i henhold til gjeldende regelverk tilstreber vi alltid å ha siste innhold og materiell i riktig versjon. Hvis du oppdager innhold som viser seg å være feil, er du alltid velkommen til å kontakte oss.

Vi kan endre innholdet på nettsiden når som helst og er ikke ansvarlige for å gi beskjed om dette. Vi anbefaler derfor å revidere våre vilkår og betingelser ved bruk av nettsiden.

I SAY A/S er heller ikke ansvarlig for tap eller skade ved bruk av nettsiden.

 

Kontakt oss

Hvis du ønsker å kontakte oss, kan du gjøre det via e-post: care@isay.dk eller telefon + 45 30 53 42 73. 

Personvernerklæring

Du kan lese vår personvernerklæring på denne lenken: https://isayshop.no/pages/privacy-policy

Informasjonskapsler

På www.isayshop.no brukes informasjonskapsler med det formål å optimere nettstedet og dets funksjonalitet, og dermed gjøre besøket så enkelt som mulig for deg. Du kan slette informasjonskapsler fra datamaskinen din når som helst. Hvordan dette gjøres avhenger av nettleseren din.

Ved å bruke www.isayshop.no godtar du at vi kan bruke informasjonskapsler. En informasjonskapsel er en liten datafil som vi legger på datamaskinen din for å holde styr på hva som skjer under besøket ditt og for å kunne gjenkjenne datamaskinen din. En informasjonskapsel er ikke et program og inneholder ikke virus.

Lov og jurisdiksjon Kjøp av varer på www.isayshop.no er underlagt dansk lov og lovgivning. Enhver tvist avgjøres av danske domstoler.

Les mer om vår policy for informasjonskapsler her.

Finn instruksjoner for "Cookie-bestillingen" her.

 

Handlevogn

Du trenger bare 999 kr for gratis frakt!
Gratis frakt gjelder kun for levering til Norge til Bring pakkebutikker.