Vilkår og betingelser

1.  Generell informasjon

www.isayshop.no eies og drives av I SAY A/S.

E-post: care@isay.dk

Adresse: Knudlundvej 3, 8653 Them, Danmark.

Telefon: +45 30 53 42 73

CVR: 29 01 17 53

(hereetter referert til som "I SAY" eller "www.isayshop.no")

Når et kjøp gjøres på www.isayshop.no,  aksepteres følgende vilkår og betingelser.

 

2. Plassering av en bestilling

www.isayshop.no har vi åpent 24 timer i døgnet, syv dager i uken, og du kan nesten alltid gjøre et kjøp på nettbutikken vår. Det kan imidlertid skje at vi stenger butikken for vedlikehold. Du kan bare gjøre nettkjøp når butikken er åpen og tilgjengelig.

Aldersgrensen for å gjøre et kjøp på www.isayshop.no er 18 år, og det må være knyttet et gyldig betalingskort til kjøpet som vi aksepterer. Dersom du er under 18 år, kan kjøpet gjennomføres med tillatelse fra en forelder eller verge.

Basert på det ovenstående, fraskriver I SAY A/S seg ethvert ansvar hvis et kjøp gjennomføres på www.isayshop.no av en person under 18 år uten tillatelse fra en forelder eller verge.

Når en bestilling plasseres på www.isayshop.no, sendes grunnleggende data, inkludert navn, fakturaadresse, leveringsadresse, e-postadresse og telefonnummer. I SAY A/S lagrer disse opplysningene i samsvar med vår personvernpolicy.

Umiddelbart etter at en bestilling er lagt inn, mottas en ordrebekreftelse. Dette markerer inngåelsen av en bindende kjøpsavtale med oss. Når bestillingen er akseptert, vil en leveringsbekreftelse bli sendt til den angitte e-postadressen. Vennligst sjekk søppelpostmappen eller uønsket e-post for å sikre at du mottar e-postene med ordrebekreftelse og leveringsbekreftelse.

I SAY er ikke forpliktet til å levere varer som er utsolgt på lager.

 

3. Priser og betaling

Vi aksepterer følgende betalingsmetoder:

  • Vipps
  • Visa/Visa Electron
  • Mastercard

Du kan alltid være helt trygg når du handler hos I SAY. Eventuelle kortgebyrer som er knyttet til kjøpet, dekker vi. Vi trekker først pengene når varene er sendt. Alle priser hos I SAY inkluderer norsk moms på 25%. Prisene er oppgitt uten frakt. De totale prisene, inkludert leveringskostnader, vil bli oppgitt før den endelige ordrebekreftelsen. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene våre uten varsel på grunn av økende kostnader eller generelle prisendringer i detaljhandelen. Alle kjøpsavtaler, ordrebekreftelser osv. inngås på norsk, og betalingen skjer også i norske kroner (NOK).

 

4. Levering

Hos I SAY streber vi alltid etter å levere bestillingen din innen 2-5 virkedager i samarbeid med Bring. I travle perioder kan lengre leveringstider forekomme. Vi pakker og sender ut bestillinger hver ukedag. Ukedager defineres som mandag til fredag, med unntak av helligdager.

Du kan velge mellom følgende leveringsmetoder:

  • Bring pakkebutikk
  • Bring hjemmelevering

Du velger fraktalternativet selv når du legger inn bestillingen. Når bestillingen din sendes fra vårt lager, vil du motta en e-post med en sporingslenke som du kan bruke til å spore pakken din. Hvis du er usikker på forsendelsen din eller den tar lang tid, hører vi gjerne fra deg slik at vi kan undersøke saken.

Det er ditt ansvar som kunde å oppgi korrekt leveringsadresse. Videre er det ditt ansvar å sørge for at det er synlig og riktig navn på adressen og postkassen, slik at pakken din kan leveres av Bring.

Skulle det skje at pakken returneres til I SAY av denne grunnen, vil det påløpe en behandlingsavgift på 150- for retur, mottak og håndtering på vårt lager. Dette betyr at bestillingen din behandles som en retur for kreditering, slik at du mottar pengene tilbake minus en håndteringsavgift på 150,-.

 

5. Returnering

For å returnere eller bytte en vare, vennligst registrer det online via denne lenken:

I SAY returportal

Ved å registrere din retur eller bytte online blir vår kundeservice og lagerpersonell informert om at pakken din er på vei tilbake. Dette betraktes også som din tydelige melding om at du ønsker å benytte deg av din angrerett. Du må fortsatt bruke den vedlagte returetiketten og levere inn pakken på posten som vanlig.

Slik oppretter du en retur eller bytte:

  1. Klikk på lenken: I SAY returportal og oppgi ditt ordrenummer og din e-postadresse.
  2. Velg varene du ønsker å returnere eller bytte, og velg en grunn.
  3. Hvis du ønsker å bytte en vare, kan du gjøre det til en annen størrelse. Hvis du ikke ønsker å bytte, kan du bare klikke på "Ellers takk."
  4. Du har nå registrert din retur eller bytte. Du vil motta en e-post med ytterligere informasjon.
  5. Legg ved følgeseddelen i pakken din og lever den inn på nærmeste Bring postkontor. Ikke glem å be om en kvittering for returen. Det er din sikkerhet for at vi skal kunne spore pakken.

    I pakken er det inkludert et toll-dokument, som tollmyndighetene krever ved retur av forsendelser fra Norge til Danmark. Det er ditt ansvar som avsender å fylle ut og sende tollpapirene. Toll-dokumentet må fylles ut og leveres separat fra returpakken. Det skal ikke festes til posen, men bare leveres sammen med returpakken.

    Ved bytte:

    Når vi har mottatt din registrering i returportalen, sender vi den ønskede størrelsen til deg. Du trenger ikke gjøre noe annet enn å registrere byttet.

    Vær oppmerksom på at vi trekker fra et mindre beløp på 150 kr ved vanlig retur hvis du bruker den vedlagte returetiketten. Hvis du ønsker å bytte til en annen størrelse, kan du imidlertid bruke den vedlagte returetiketten kostnadsfritt. Bytte gjelder kun til en annen størrelse, ikke til en annen farge eller modell.

    Tilbakebetaling

    Når vi mottar returpakken din, kontrollerer vi varene, og deretter får du tilbake det betalte beløpet, minus eventuell returfraktavgift. Beløpet overføres alltid til betalingskortet som ble brukt ved kjøpet.

    Vi behandler returpakker hver mandag og onsdag. Vær oppmerksom på at det normalt kan ta opptil 14 dager fra du sender tilbake en pakke til vi og vårt lager har behandlet returen.

    Vær også oppmerksom på at det kan være vanskelig å si nøyaktig hvor lang tid det tar før du mottar din tilbakebetaling. Dette avhenger av din bank og kan variere fra bank til bank. Det kan ta opptil 30 bankdager før banken din frigir beløpet. Hvis det uventet skulle ta lengre tid, vennligst kontakt oss på care@isay.dk.

    Du er velkommen til å velge en annen fraktmetode enn vår returetikett, men dette skjer på egen bekostning og risiko, siden vi ikke kan forsikre pakken.

    Når du handler online på www.isayshop.no, har du 14 dagers angrerett, hvor du kan informere oss om at du angrer på kjøpet og deretter returnere varen/varene til oss. Din angrerett starter fra den datoen du mottok bestillingen.

    Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til neste virkedag. Ved bestilling av flere varer i en ordre som leveres separat, eller et produkt som leveres i flere omganger, starter perioden ved mottak av det siste produktet.

    Det er kundens ansvar å sørge for at varene er forsvarlig pakket. Du har ansvaret for pakken/varene til vi mottar dem. Behold derfor postkvitteringen og sporingsnummeret ditt. Vennligst returner varen ubrukt og i samme tilstand som ved mottak. Vi forbeholder oss retten til å avslå en vare hvis emballasjen er skadet eller på annen måte ikke kan selges videre. All originalemballasje, prislapper, hangtags etc. må returneres sammen med produktet uten at de er blitt manipulert.

    VIKTIG

    Hvis produktet er skadet eller på annen måte ikke kan selges videre, kan du miste hele eller deler av kjøpesummen hvis:

    - Du har brukt varene.

    - De har blitt skadet mens du var ansvarlig for dem.

    - Du har håndtert varene feil, slik at vi ikke lenger kan fastslå varenes art, egenskaper og hvordan de fungerer.

    - Du ikke har fulgt begrensningene for angreretten på grunn av forsegling, produkttype osv.

    Angrerett for brukte varer

    Det er en angrerett på 14 dager for varer som du har brukt. Hvis varen har blitt brukt, kan den fortsatt returneres under angreretten. Som forbruker har du kun rett til å undersøke varen, altså prøve kjøpet ditt som i en fysisk butikk. Etter mottakelsen kan du kun håndtere varene på en måte som gjør det mulig å fastslå deres art, egenskaper og hvordan de fungerer. Hvis varen har blitt brukt, kan du kun få tilbake en del av eller ingenting av kjøpesummen. Det er forbrukeren som skal betale for eventuell verdireduksjon. Verdien fastsettes ut fra hva vi kan få for varen ved et videresalg.

    Kjøp hos forhandlere

    Det er ikke mulig å returnere eller reklamere en I SAY-produkt som er kjøpt hos en forhandler. Vi tror på at våre forhandlere kjenner til vårt høye servicenivå og våre klær. Hvis varen din er kjøpt i en fysisk butikk, er det de som har ansvar for å hjelpe til med en løsning, og vi kan derfor ikke tilby noe i en slik sak.

     

    6.  Ombytning av vare

    Hvis du ønsker å bytte til en annen størrelse, kan du registrere dette via vår returportal. Du er alltid velkommen til å kontakte oss hvis du trenger veiledning om byttemuligheter.

     

    7. Dokumentasjon på kjøps- og returskjema

    Du må legge ved kopi av ordrebekreftelse, følgeseddel eller annen dokumentasjon for kjøpet. Når vi mottar varen, sjekker vi den og du vil få tilbakebetalt beløpet du betalte oss ved kjøp (ikke inkludert eventuelle fraktkostnader). Beløpet overføres alltid til samme betalingsmiddel som du betalte for kjøpet. Hvis du for eksempel har betalt med kort, vil kjøpesummen bli utbetalt til betalingskortet du brukte ved kjøpet.

     

    8. Dine rettigheter som kunde (klage)

    I følge dansk lovgivning er du som kunde omfattet av en lovfestet 2-års klagerett. Dersom du ønsker å annonsere et produkt, må det gjøres innen rimelig tid og senest innen to måneder.

    Hvis reklamasjonen gjelder en defekt ved produktet, anbefaler vi å kontakte oss på care@isay.dk så snart feilen oppdages, for å redusere tiden som er involvert i reklamasjonen. Dersom vi vurderer at det er berettiget grunnlag for din klage, refunderer vi eventuelle kostnader du måtte pådra deg i forbindelse med å sende varen tilbake til oss. I tilfelle vi ikke kan danne et legitimt grunnlag for din klage, er fraktkostnadene for din egen regning.

    Du er ansvarlig for pakken til vi har mottatt varen. Vi anbefaler derfor å sende varen sikkert, få med deg en kvittering for forsendelsen og lagre den, og om mulig få et track and trace-nummer.

    Når du returnerer varen, vennligst oppgi så detaljert som mulig hva problemet er. Vennligst bruk vår returseddel. Det er ikke et krav, men det letter vår saksbehandling og minimerer saksbehandlingstiden for klagen.

    I januar 2016 ble det vedtatt nytt lovverk i forhold til forbrukerklageloven. Ved klage eller annet hjelper vi alltid. I tilfelle partene ikke kan bli enige, viser vi til EU-kommisjonens nettsted - Online Dispute Resolution > http://ec.europa.eu/consumers/odr/

     

    9. Ansvarsfraskrivelse

    I SAY A/S tar forbehold om feil og mangler i nettsidens innhold, og fraskriver seg ansvar for utsolgte varer. Men i henhold til gjeldende regelverk tilstreber vi alltid å ha siste innhold og materiell i riktig versjon. Hvis du oppdager innhold som viser seg å være feil, er du alltid velkommen til å kontakte oss.

    Vi kan endre innholdet på nettsiden når som helst og er ikke ansvarlige for å gi beskjed om dette. Vi anbefaler derfor å revidere våre vilkår og betingelser ved bruk av nettsiden.

    I SAY A/S er heller ikke ansvarlig for tap eller skade ved bruk av nettsiden.

     

    Kontakt oss

    Hvis du ønsker å kontakte oss, kan du gjøre det via e-post: care@isay.dk eller telefon + 45 30 53 42 73. 

    Personvernerklæring

    Du kan lese vår personvernerklæring på denne lenken: https://isayshop.no/pages/privacy-policy

    Informasjonskapsler

    På www.isayshop.no brukes informasjonskapsler med det formål å optimere nettstedet og dets funksjonalitet, og dermed gjøre besøket så enkelt som mulig for deg. Du kan slette informasjonskapsler fra datamaskinen din når som helst. Hvordan dette gjøres avhenger av nettleseren din.

    Ved å bruke www.isayshop.no godtar du at vi kan bruke informasjonskapsler. En informasjonskapsel er en liten datafil som vi legger på datamaskinen din for å holde styr på hva som skjer under besøket ditt og for å kunne gjenkjenne datamaskinen din. En informasjonskapsel er ikke et program og inneholder ikke virus.

    Lov og jurisdiksjon Kjøp av varer på www.isayshop.no er underlagt dansk lov og lovgivning. Enhver tvist avgjøres av danske domstoler.

    Les mer om vår policy for informasjonskapsler her.

    Finn instruksjoner for "Cookie-bestillingen" her.

     

    Handlevogn

    Du trenger bare 999 kr for gratis frakt!
    Gratis frakt gjelder kun for levering til Norge til Bring pakkebutikker.