Vilkår og betingelser
1. Generell informasjon
www.isayshop.no eies og drives av I SAY A/S.
E-post: care@isay.dk
Adresse: Knudlundvej 3, 8653 Them, Danmark.
Telefon: +45 30 53 42 73
CVR: 29 01 17 53
(hereetter referert til som "I SAY" eller "www.isayshop.no")
Når et kjøp gjøres på www.isayshop.no, aksepteres følgende vilkår og betingelser.
2. Plassering av en bestilling
På www.isayshop.no har vi åpent 24 timer i døgnet, syv dager i uken, og du kan nesten alltid gjøre et kjøp på nettbutikken vår. Det kan imidlertid skje at vi stenger butikken for vedlikehold. Du kan bare gjøre nettkjøp når butikken er åpen og tilgjengelig.
Aldersgrensen for å gjøre et kjøp på www.isayshop.no er 18 år, og det må være knyttet et gyldig betalingskort til kjøpet som vi aksepterer. Dersom du er under 18 år, kan kjøpet gjennomføres med tillatelse fra en forelder eller verge.
Basert på det ovenstående, fraskriver I SAY A/S seg ethvert ansvar hvis et kjøp gjennomføres på www.isayshop.no av en person under 18 år uten tillatelse fra en forelder eller verge.
Når en bestilling plasseres på www.isayshop.no, sendes grunnleggende data, inkludert navn, fakturaadresse, leveringsadresse, e-postadresse og telefonnummer. I SAY A/S lagrer disse opplysningene i samsvar med vår personvernpolicy.
Umiddelbart etter at en bestilling er lagt inn, mottas en ordrebekreftelse. Dette markerer inngåelsen av en bindende kjøpsavtale med oss. Når bestillingen er akseptert, vil en leveringsbekreftelse bli sendt til den angitte e-postadressen. Vennligst sjekk søppelpostmappen eller uønsket e-post for å sikre at du mottar e-postene med ordrebekreftelse og leveringsbekreftelse.
I SAY er ikke forpliktet til å levere varer som er utsolgt på lager.
3. Priser og betaling
Vi aksepterer følgende betalingsmetoder:
- Visa/Visa Electron
- Mastercard
Du kan alltid være helt trygg når du handler hos I SAY. Eventuelle kortgebyrer som er knyttet til kjøpet, dekker vi. Vi trekker først pengene når varene er sendt. Alle priser hos I SAY inkluderer norsk moms på 25%. Prisene er oppgitt uten frakt. De totale prisene, inkludert leveringskostnader, vil bli oppgitt før den endelige ordrebekreftelsen. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene våre uten varsel på grunn av økende kostnader eller generelle prisendringer i detaljhandelen. Alle kjøpsavtaler, ordrebekreftelser osv. inngås på norsk, og betalingen skjer også i norske kroner (NOK).
4. Levering
Hos I SAY streber vi alltid etter å levere bestillingen din innen 2-5 virkedager i samarbeid med Bring. I travle perioder kan lengre leveringstider forekomme. Vi pakker og sender ut bestillinger hver ukedag. Ukedager defineres som mandag til fredag, med unntak av helligdager.
Du kan velge mellom følgende leveringsmetoder:
- Bring pakkebutikk
- Bring hjemmelevering
Du velger fraktalternativet selv når du legger inn bestillingen. Når bestillingen din sendes fra vårt lager, vil du motta en e-post med en sporingslenke som du kan bruke til å spore pakken din. Hvis du er usikker på forsendelsen din eller den tar lang tid, hører vi gjerne fra deg slik at vi kan undersøke saken.
Det er ditt ansvar som kunde å oppgi korrekt leveringsadresse. Videre er det ditt ansvar å sørge for at det er synlig og riktig navn på adressen og postkassen, slik at pakken din kan leveres av Bring.
Skulle det skje at pakken returneres til I SAY av denne grunnen, vil det påløpe en behandlingsavgift på 150- for retur, mottak og håndtering på vårt lager. Dette betyr at bestillingen din behandles som en retur for kreditering, slik at du mottar pengene tilbake minus en håndteringsavgift på 150,-.
5. Returnering
Når du handler online hos I SAY, har du en angrerett på 14 dager. Angreretten gjelder fra den dagen du har mottatt beskjed om at bestillingen din kan hentes eller er levert til hjemmeadressen din. Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i én bestilling, men de leveres enkeltvis, løper fristen fra den dagen du mottar den siste ordren. Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til neste virkedag.
Pengene vil bli refundert til samme kort som ble brukt ved bestillingen. For å ha rett til retur, må varen være i samme stand som da du mottok den. Den må være ubrukt, med etiketter festet og i original emballasje. Vi forbeholder oss retten til å avvise refusjon hvis varen ikke oppfyller disse kriteriene. Dette sikrer at du som kunde alltid mottar en ubrukt vare.
Hvis du ønsker å returnere varene, kan du følge denne veiledningen:
1. Fyll ut den vedlagte returseddelen.
2. Legg ved returseddelen og følgeseddelen i returpakken sammen med varene.
3. Lim returetiketten på utsiden av pakken.
4. Det kreves tollpapirer for å returnere forsendelsen, da tollmyndighetene krever det. Det er avsenderens ansvar å fylle ut og sende med tollpapirene, som i dette tilfellet er deg som kunde, siden forsendelsen blir sendt fra Norge til Danmark. Tolldokumentet skal fylles ut og leveres separat fra returpakken din. Det skal IKKE legges ved i posen.
5. Lever pakken + tolldokument til ditt nærmeste Bring pakkeutleveringssted. Husk å få en kvittering for innlevering av pakken.
Nedenstående lenke viser skjemaet:
https://www.posten.no/fortolling/tollfaktura_customs_invoice.pdf
Merk: Det følger med et Bring returlabel i bestillingen din. Ved bruk av denne returlabelen og ønske om refusjon, koster den 150 kr. Du er også velkommen til å bruke en annen fraktmetode enn vår returlabel, men dette skjer for din egen regning og risiko.
Vår returlabel er GRATIS å bruke hvis du:
- Har mottatt feil varer.
- Har mottatt en reklamasjonsvare.
Hvis varen har tapt verdi på grunn av bruk på en annen måte enn det som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, kan du bare få tilbake en del av kjøpsbeløpet. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens handelsverdi, og i noen tilfeller kan det bety at du bare kan få tilbake fraktkostnadene.
Hvis en bestilling nektes mottatt eller en bestilling ikke hentes i en utleveringsbutikk og sendes tilbake til oss, vil det påløpe en behandlingsavgift på 150 NOK for retur, mottak og håndtering på vårt lager. Dette betyr at bestillingen din behandles som en retur for kreditering, slik at du mottar pengene tilbake minus en behandlingsavgift på 150 NOK.
Du bærer risikoen for varen fra leveringstidspunktet, og ved retur er du ansvarlig for forsvarlig innpakking av varen. Du har ansvaret for pakken/varene frem til vi mottar den. Vi anbefaler derfor alltid at du får en kvittering for levering av pakken din og sporingsnummer.
6. Ombytning av vare
Hvis du ønsker å bytte til en annen størrelse, må du bestille den på nytt i nettbutikken og sende den opprinnelige varen i retur for kreditering. På denne måten sikrer vi den enkleste og raskeste ekspedering av den nye varen.
Hvis du bestiller den samme stilen i den nye ønskede størrelsen, kan vi sørge for at du beholder eventuelle rabatter du fikk på den opprinnelige bestillingen. Hvis du ønsker dette, må du sende en e-post til care@isay.dk, så sørger vi for at du mottar en ny rabattkode.
7. Dokumentasjon på kjøps- og returskjema
Du må legge ved kopi av ordrebekreftelse, følgeseddel eller annen dokumentasjon for kjøpet. Når vi mottar varen, sjekker vi den og du vil få tilbakebetalt beløpet du betalte oss ved kjøp (ikke inkludert eventuelle fraktkostnader). Beløpet overføres alltid til samme betalingsmiddel som du betalte for kjøpet. Hvis du for eksempel har betalt med kort, vil kjøpesummen bli utbetalt til betalingskortet du brukte ved kjøpet.
8. Dine rettigheter som kunde (klage)
I følge dansk lovgivning er du som kunde omfattet av en lovfestet 2-års klagerett. Dersom du ønsker å annonsere et produkt, må det gjøres innen rimelig tid og senest innen to måneder.
Hvis reklamasjonen gjelder en defekt ved produktet, anbefaler vi å kontakte oss på care@isay.dk så snart feilen oppdages, for å redusere tiden som er involvert i reklamasjonen. Dersom vi vurderer at det er berettiget grunnlag for din klage, refunderer vi eventuelle kostnader du måtte pådra deg i forbindelse med å sende varen tilbake til oss. I tilfelle vi ikke kan danne et legitimt grunnlag for din klage, er fraktkostnadene for din egen regning.
Du er ansvarlig for pakken til vi har mottatt varen. Vi anbefaler derfor å sende varen sikkert, få med deg en kvittering for forsendelsen og lagre den, og om mulig få et track and trace-nummer.
Når du returnerer varen, vennligst oppgi så detaljert som mulig hva problemet er. Vennligst bruk vår returseddel. Det er ikke et krav, men det letter vår saksbehandling og minimerer saksbehandlingstiden for klagen.
I januar 2016 ble det vedtatt nytt lovverk i forhold til forbrukerklageloven. Ved klage eller annet hjelper vi alltid. I tilfelle partene ikke kan bli enige, viser vi til EU-kommisjonens nettsted - Online Dispute Resolution > http://ec.europa.eu/consumers/odr/
9. Ansvarsfraskrivelse
I SAY A/S tar forbehold om feil og mangler i nettsidens innhold, og fraskriver seg ansvar for utsolgte varer. Men i henhold til gjeldende regelverk tilstreber vi alltid å ha siste innhold og materiell i riktig versjon. Hvis du oppdager innhold som viser seg å være feil, er du alltid velkommen til å kontakte oss.
Vi kan endre innholdet på nettsiden når som helst og er ikke ansvarlige for å gi beskjed om dette. Vi anbefaler derfor å revidere våre vilkår og betingelser ved bruk av nettsiden.
I SAY A/S er heller ikke ansvarlig for tap eller skade ved bruk av nettsiden.
Kontakt oss
Hvis du ønsker å kontakte oss, kan du gjøre det via e-post: care@isay.dk eller telefon + 45 30 53 42 73.
Personvernerklæring
Du kan lese vår personvernerklæring på denne lenken: https://isayshop.no/pages/privacy-policy
Informasjonskapsler
På www.isayshop.no brukes informasjonskapsler med det formål å optimere nettstedet og dets funksjonalitet, og dermed gjøre besøket så enkelt som mulig for deg. Du kan slette informasjonskapsler fra datamaskinen din når som helst. Hvordan dette gjøres avhenger av nettleseren din.
Ved å bruke www.isayshop.no godtar du at vi kan bruke informasjonskapsler. En informasjonskapsel er en liten datafil som vi legger på datamaskinen din for å holde styr på hva som skjer under besøket ditt og for å kunne gjenkjenne datamaskinen din. En informasjonskapsel er ikke et program og inneholder ikke virus.
Lov og jurisdiksjon Kjøp av varer på www.isayshop.no er underlagt dansk lov og lovgivning. Enhver tvist avgjøres av danske domstoler.
Les mer om vår policy for informasjonskapsler her.
Finn instruksjoner for "Cookie-bestillingen" her.
Din bestilling
Kan jeg endre bestillingen min etter utsjekking?
Du kan sende oss en e-post så snart som mulig eller ringe oss med ønsket om å endre noe i bestillingen din. Da vil vi forsøke å hjelpe deg før bestillingen din blir sendt. Dette er imidlertid ikke noe vi kan garantere, da vi selvfølgelig ønsker å pakke og sende bestillingen din så raskt som mulig.
Har dere mottatt bestillingen min?
Fikk du ikke ordrebekreftelsen din? Vennligst kontakt oss på care@isay.dk eller på telefon + 45 30 53 42 73. På den måten kan vi raskt sjekke om bestillingen din har blitt behandlet riktig.
Ikke mottatt bestillingen min.
Det kan være flere grunner til at du ikke har mottatt bestillingen din. Derfor, kontakt oss på care@isay.dk eller på telefon + 45 30 53 42 73 slik at vi kan undersøke bestillingen din og spore pakken din.
Kan jeg kansellere bestillingen min?
Hvis bestillingen din ikke har blitt sendt ennå, vil du kunne kansellere den hvis vi ser meldingen din i tide før sending. Derfor, send oss en e-post så snart som mulig til care@isay.dk eller ring + 45 30 53 42 73 hvis du ønsker å kansellere bestillingen din. Hvis vi allerede har sendt bestillingen din, er det dessverre ikke mulig for oss å kansellere den. I dette tilfellet er du selvfølgelig velkommen til å returnere bestillingen tilbake til oss.
Levering
Når kan jeg forvente å motta pakken min?
Vi pakker og sender ut bestillinger hver ukedag. Vi leverer pakken din med Bring, som forventes å ankomme innen 2-5 arbeidsdager. Hvis du bestiller på en fredag etter kl. 13:00, lørdag eller søndag, sender vi pakken din på påfølgende mandag. Imidlertid kan det være ekstra leveringstid i forbindelse med travle perioder som jul.
Hva er prisen på frakt?
Bestillinger over 999,00 NOK:
- Bring pakkeshop, 2-5 hverdager: GRATIS
- Bring hjemmelevering, 2-5 hverdager: 79 NOK
Bestillinger under 999,00 NOK:
- Bring pakkeshop, 2-5 hverdager: 99 NOK
- Bring hjemmelevering, 2-5 hverdager: 129 NOK
Retur og bytte
Hvordan returnerer jeg?
Vi har utviklet en guide om hvordan du returnerer en vare. Du finner den her: https://isayshop.no/pages/return.
Kan jeg bytte en vare?
Hvis du ønsker å bytte til en annen størrelse, må du legge inn en ny bestilling og returnere den gamle ordren til oss. Dette sikrer den enkleste og raskeste behandlingen av din nye vare.
Hvis du bestiller den samme stilen i den nye ønskede størrelsen, kan vi sørge for at du beholder eventuelle rabatter du fikk på den opprinnelige bestillingen. Hvis du ønsker dette, kan du sende en e-post til care@isay.dk, så vil vi sørge for at du får en ny rabattkode.
Har dere mottatt returpakken min?
Du er alltid velkommen til å kontakte oss hvis du vil vite om vi har mottatt returpakken din. Ellers vil vi alltid anbefale at du sjekker sporingsinformasjonen din, slik at du kan se hvor pakken din befinner seg.
Når kan jeg se refusjonen på bankkontoen min?
Når vi mottar returpakken din, vil vi vurdere tilstanden til varen og deretter behandle returen.En refusjon tar vanligvis 3-5 bankdager, men kan ta opptil 10-14 bankdager avhengig av din bank etter at vi har behandlet tilbakebetalingen.
Hvor lang tid har jeg for å returnere?
Du har en full returrett på 14 dager. Dette betyr at du har rett til å kansellere kjøpet ditt i opptil 14 dager etter at du har mottatt varen, så lenge varen ikke er tatt i bruk (bare prøvd) og er i samme stand som ved mottak.
Koster det penger å returnere eller bytte en vare?
Vår medfølgende returetikett koster 150,- ved bruk, og dette beløpet trekkes fra det beløpet du skal ha refundert.
Fordelene ved å bruke våre returetiketter er at returpakken er forsikret og kan spores via Bring Track and Trace. Du har ansvaret for pakken/varene til vi mottar den. Derfor anbefaler vi alltid at du sender bestillingen din med våre returetiketter, da vi ikke tar ansvar for andre etiketter eller uforsikrede forsendelser.
Klager og feil
Hvis varen hadde feil eller mangler da jeg mottok den, hva skal jeg gjøre?
Hvis du har oppdaget en feil eller mangel i varen din som ikke har oppstått på grunn av feil bruk, vennligst kontakt oss på care@isay.dk eller telefon + 45 30 53 42 73. Avhengig av den spesifikke situasjonen, vil du motta videre instruksjoner så snart som mulig. Vi setter stor pris på bilder av feilen, slik at vi kan videreformidle informasjonen til våre produsenter.
Ditt kjøp er selvfølgelig dekket av reglene i Kjøpsloven. Dette betyr at du enten kan få en defekt vare reparert, byttet, pengene tilbake eller en prisreduksjon, avhengig av den spesifikke situasjonen.
Hvis jeg mangler en vare i bestillingen min og/eller har mottatt feil vare, hva kan jeg gjøre?
Selvfølgelig, vi beklager veldig! Send oss en e-post til care@isay.dk eller ring oss på + 45 30 53 42 73, og vi vil sørge for å sende riktig vare så snart som mulig hvis den fortsatt er på lager. Hvis varen ikke lenger er tilgjengelig, vil vi selvfølgelig refundere hele beløpet.
Rabatt
Hvor skal jeg legge inn rabattkoden min?
Du legger inn rabattkoden din i handlekurven, der du vil se et felt kalt 'Rabattkode'. Trykk deretter på 'Bruk' -knappen, og systemet vil anvende rabatten din.
Kan jeg få en rabattkode?
Som ny kunde hos I SAY, er du velkommen til å melde deg på vårt nyhetsbrev, der du vil motta en rabattkode via e-post som gir deg 15% rabatt på din første bestilling.
Jeg mottok ikke rabattkoden min da jeg meldte meg på nyhetsbrevet.
Etter at du har meldt deg på nyhetsbrevet vårt, vil du motta en velkomst-e-post med rabattkoden din. Husk å sjekke søppelposten din. Dessverre kan vi oppleve at systemet kan være litt tregt med å sende ut velkomst-e-posten vår. I slike tilfeller kan du alltid skrive til oss, og vi vil hjelpe deg med koden din.